Dette gir deg fremgang i treningen

Se hva motivatoren, treningsguruen og gledessprederen Stine Hartmann mener er utrolig viktig for fremgang, prestasjon og videre motivasjon i treningen!

– Det å føle seg ivaretatt av andre, og det å heie hverandre frem tror jeg er sentralt for alle som liker fysisk aktivitet. Som ambassadør for #TeamImsdal er målet mitt å motivere mennesker til aktivitet gjennom å vise dem min aktive hverdag, sier Stine. Hun er en av flere kjente fjes du kan treffe i #TeamImsdal, et online treningssamfunn hvor du finner motivasjon og inspirasjon til treningen din. Det er helt gratis, og alle kan være med!

Knegøy og allsidighet
Ikke bli overrasket om Oslo-jenta Stine Hartmann hopper og danser mens du prater med henne. Da skal hun samle skritt for å oppnå dagens mål. Gjennom å bruke humor ønsker hun å vise at man ikke trenger å ta ting så seriøst på treningsfronten. I hennes verden kjører hun knegøy og ikke knebøy, og hun prøver som regel å gjøre aktivitet til en fest! En svettefest!
– Jeg vil motivere fra sykkelsetet, gjennom en tur i skogen, fra trappa i Holmenkollen eller trappa på jobb. Jeg håper at jeg kan være en inspirasjon for alle mulige folk! Fra ung til gammel, gymrotte til sofagris – jeg tror og håper at min aktivitetshverdag kan fungere som en motivator for flere der ute, sier Stine.

Noe du liker
– For å holde motivasjonen oppe, må man først og fremst holde på med noe man liker. Om noen spør om du vil bli med på en joggetur og du virkelig hater å løpe, hjelper det ikke stort. Men om du kanskje er en som liker å danse, hva med å melde deg på et dansekurs? Finn din form for aktivitet, og slik finner du også nye venner som kan hjelpe deg med å holde motivasjonen oppe, sier Stine.
Hun understreker at det å trene med andre kan gi en ekstra boost, og det kan dessuten få deg til å prestere bedre.
– Vi vet jo alle hvordan det er å ha en som heier på deg, sant? Hei hverandre frem!

Motivasjon gjennom bilder
Stine er svært aktiv i sosiale medier, og deler sitt treningsliv med alle som ønsker å følge henne.
– Jeg håper å inspirere andre til mer og kanskje ny aktivitet gjennom å poste bilder/filmer/stories fra min aktive hverdag. Det å føle et fellesskap i en online treningsgruppe er for mange en utrolig boost. Derfor håper jeg at andre har lyst til å bli med meg og #jobbepå i #TeamImsdal, sier Stine.


– De som trener alene vil finne mye inspirasjon og motivasjon i å se andre mennesker være aktive. De kan stille spørsmål, hente motivasjon og diskutere ulike treningsformer og tanker om trening. Man har alle samme mål om å være aktiv, og her handler det å bygge hverandre gode gjennom et stort nettverk av aktive, treningsglade mennesker, sier Stine.

Svette smil og røde kinn
– Det er ikke alltid de store treningsøktene som gir meg mest energi og motivasjon gjennom dagen. Det kan være en gåtur før frokost, en rask tur i trappa på jobben eller det å motivere andre til en treningsøkt. Det å være i bevegelse i alle former og slag, er for meg et stort steg i riktig retning, og det å få andre til å #jobbepå er en ubeskrivelig god følelse. Svette smil og røde kinn sier mer enn tusen ord, sier Stine.
– Musikk gjør at jeg yter dobbelt så mye på løpeturen, styrkeøkta, spinningen og alt annet. Det trigger sanser i meg og jeg kjenner at kroppen min vil bevege seg raskere og mer intenst. For øyeblikket hører jeg mye på housemusikk da jeg føler beaten i musikken passer til den aktiviteten jeg liker aller best: LØPING!

Stines tre favorittløpelåter akkurat nå:
CamelPhat- Cola
Yolanda Be Cool, Kwanzaa Posse- Musika
A-trak- Tuna Melt
Trener helst: Før fuglene fiser! I 06.00-draget. Da er energien min på topp!
Favorittaktivitet nå: Løping (men i det siste har det gått mye i styrketrening og spinning grunnet skader)!